Google Translate Element

Bu Blogda Ara

10 Aralık 2010 Cuma

Eski web blogum ve kahveniz efendim:)

Eveetttt canlar. Hadi biraz dertleselim:)

Yok yok, dertlesmek demeyelimde buna, anilarimi biraz paylasayim sizlerle.

Efendim bendeniz cokk eski ve ilk türk blogerlerinden biriyim. Internetin Avrupa da hayatlarimiza girmesiyle birlikte elimizin altinda, daha da globallesen dünya'ya göz atmak, tüm dünya'dan haberdar olmakta kolaylasmisti. Ama dolan dur, pek fazla Türk sitesi ve blogu yoktu...

Internetten edindigim, italyan, Brezilya ve Alman bloger hanim dostlarim sayesinde ben de bir blog acmaya karar verdim. Bundan yaklasik 8 yil evvel bir alman host neti sayesinde ilk blogumu actim. Paylasimlar ve ortaklasa sohbetlerle süren zamanin bana verdikleri az geldi. Bir site ya da blog nasil olusturulur, kaliplandirilir, sekillendirilir, html nedir, java scrip vs nasil olusturulur, Fotograflarimi nasil hareketlendiririm derken.
Aaa!
Bir de baktim ki ben bayagi bir bilgiye sahip olmusum. Ee bu ara da yavas yavas Türk bloger ve siteciler, Forumcular, Radyocularda cogalmaya basladi ve blog ziyaretcilerimin en fazla sorduklari sorular degiskenlik göstermeye basladi.

Bu resimden ben de istiyorum, nasil yap tiniz?
Bunun kodu var mi?
Siteme böyle bir seyi nasil ekleye bilirim?

Ben bir baktim farkinda olmadan bayagi net yardimi sunmaya basladim.
Bazi uyaniklar ki bunlar az cok yabanci dil bilenlerdi, farkli yabanci sitelerden bu kodlari alip, hatta hic düzenlemesiz, insanlara para karsiligi satiyorlardi.:)  Vicdanim sizladi duyunca. Almanya'dan bir hanim bir gün bana bir mail atmis. MAIL AYNEN SÖYLE:

Merhaba ........... ben bir internet Flatcast radyo kurdurdum, fakat hep sorun yasiyorum ve sitemin dizaynida hic hos ve istedigim gibi olmadi, bana tam (Simdi ki para birimiyle, 250 €uro'ya mal oldu) ama istedigim gibi degil. Sizin ki gibi bir Radyo yaptirmak istiyorum, siz yapsaniz bana kaca yaparsiniz acaba, bana yazar misiniz? Benim sitenin linki ........................... girip bakin lütfen. Eminim cok tutacak, e benim bu kiydirik site bana bu paraya mal olduysa, sizin ki gibi bir Radyo eminim daha fazla tutar, iki katina raziyim ama istedigim gibi olsun. Cevabinizi bekliyorum.

Demisti...

Sitesine girip baktim, cidden yarim saatinizi alacak bir ugras icin hanimefendi resmen dolandirilmisti...!
Öyle samimi ve isteginde öyle israrliydi ki, kiyamadim:)))

Normal de böyle seyler yapmiyorum ama size yapacagim dedim, fiyat dedi, düsündügünüzden cok tutar, razimisiniz dedim:))

Ehh ne yapayim deyip, basladi isteklerini siralamaya.

O istedigi radyosuna kavustu, su an Flatcast internet radyolari arasinda cok iyi bir yerde, ve cidden tam bir aile mekani. Fiyatina gelince, cok iyi bir dost kazandim:)) Hic bir mevla ile satin alamayacaginiz cinsten:)) Basim agriyor gel desem, hic durmaz atlar gelir, onca klimetreyi takmadan:)) Kulaklarin cinlasin sarkisini calar umarim radyosunda, onu bu denli andiktan sonra burada:))

Dileklerin koruyucu etkisine inanirim, bunu birebir defalarca yasamis biriyim. Her yardim ettigim, dilegini gerceklestirdigim kisiden, ona harcadigim saatler karsiliginda, tek dilegim , ya da fiyatim oldu diyelim.

''IYI DILEKLER''

4 YIL evvel benden ismi lazim degil Almanya'dan bir hanim yine yardim istedi, cok cana yakin, ev hanimi ve türk hanimlar adina bir aile forumu acmak isteyen. SIKILMIS ve artik yapmak istemedigim isti web yardim, kaale almadim israrlarini fakat sonunda yine dayanamadim. Günler süren yardimlarim oldu. Kendimede bu arada bir yardim forum sitesi actim, yillarca verdigim emeklerimi oraya topladim ki, insanlar, diledikleri kod ve yardimlara kolayca ulasip, kimse tarafindan dolandirilmadan, girip alsinlar dilediklerini ve türk bloglari, siteleri, radyolari cogalsin, bizlerde dünya blogerleri arasinda hak ettigimiz yeri alalim diye.

Meslegim ve cocuklarima duydugum sorumluluklar dogrultusunda nete daha az zaman ayiriyor ve onlarin zamanlarindan calmamaya özen gösteriyordum. Bir gün mail atmis bana hanim ve radyosuna davet etmis, sitesine gittigimde, sok oldum, cünkü site benim sitenin bir kopyasi haline gelmisti. Hic bir isim belirtmeden, hic bir alintinin altina emege saygi duyulmadan isim belirtilmeden, sitemde ki hersey, ama hersey calinmisti.

Sitesi cok güzel ve islek bir mekan haline gelmisti, bu belki beni sevindiren, verdigim emeklerin bosa gitmedigi görmemi saglayan bir doum olmustu, fakat kirilmistimda. Bunu belirttim, belirtmek hakkimdi.
Hanim bunun ardindan bir karalama kampanyasi baslatti ki komik mi komik. Bu benim web yardim sayfasini hayatimda kapatmama neden oldu. Mevlana felsefesini hep benimsetmisimdir özüme.
Düsündüm ben ne yap tim? Yardim.
Amacim neydi? Kimse dolandirilmasin, ufacik kodlar icin dolarlar, eurolar ödemesin. Basardim.
E bu bir doyum olmaliydi zaten. Zamaninin geldigini düsünüp, internet ve web yardimlarimi bitirdim.

O hanima gelince, niyet önemlidir, amaci hanimlara özel, ailevi bir mekan kurmakti eminim. Hata; hangimiz yapmiyoruz ki. Su an güzel ve hanimlara yönelik cidden hos bir mekani var, önemli olanda bu. Bunda bir nevi de olsa payim oldugunu düsünmekse bana yetiyor.

Efendim tüm bilgilerimi depoladigim forumumu disariya kapadim.
Fakat 4 yildir kapisini dahi acmadigim, web yardim blogum, hala insanlara hizmete devam ediyor ben olmasamda. Su an aktif  305 bin 176 ziyaretci sayisina sahip. Ve hala bir sürü tesekkür maili aliyorum. Yillar gecsede emeklerinizin karsiligini almak, o bir tesekkür, ne denli degerli biliyorum. :)

O nedenle birbirimizden elbette bir seyler alip paylasiyoruz ve bu paylasimlarda bir cogunuzun link verilmeme, isim belirtmeme siteminizi anliyor ve saygi duyuyorum ve bu konuya cidden itina gösteriyorum.

Bloglardan ve sitelerden uzak durdugum bu dört yil sonunda yeniden bloglamaya karar verdim:) Umarim iyi etmisimdir hehe:)

Forumu disariya kapattim fakat blog hala islemde ve kod yardimina ihtiyaci olan canlar gidip alabilirler.

Web yardim eski Bloguma ''BURADAN'' ulasabilirsiniz.

Kisinin bilgisinin zekatini vermesi, insani doyuma götüren en güzel hislerden birisi.

:))

Kafanizi sisirdim hadi bakalim kahveler benden:=))

Sevgimle.

Hiç yorum yok: