Google Translate Element

Bu Blogda Ara

6 Aralık 2010 Pazartesi

Sütlü Taze Fasulye


Siz denedinizmi bilemiyorum, ben hic denemedim, denemeye deger bir fikir oldu benim icin. Ondan dolayi bloga almaya karar verdim, ilk firsatta da pisirmek boynumun borcu artik.

Unutmadan tarif Nane Limon bloguna ait, tesekkür ediyorum simdiden. Umarim lezzetli olur.

- 1/2 kg. taze fasulye
- 1/2 Su bardağı süt
- 1 tutam muskat rendesi
- 2 çorba kaşığı ( tepeleme ) gravyer ya da eski kaşar peyniri rendesi
- Tuz, karabiber
- 2 çorba kaşığı zeytinyağ

Fasulyeler yıkanır, ayıklanır. Bütün bırakılır. Biraz zeytinyağ, tuz, biber, ve azıcık sıcak su ile pişirilir. (Biraz diri kalmasını tercih ediyorum.) Dergide sadece su ile haşlanıyordu. Süt ve muskat rendesi karıştırılır. Biraz pişen fasulyenin üzerine dökülür. Hızlı ateşte süt çekinceye kadar, ara sıra karıştırarak pişirmeye devam edilir. Sütü çekince 1 kaşık peynir rendesi eklenip yavaşça karıştırılır. Servis tabağına alınır. Üzerine kalan rende kaşar peyniri serpiştirilir.

Et veya tavuk yanında olabileceği gibi tek başına da servis yapılabilir.Demis sevgili Nane Limon.
Tesekkürler.
Sevgimle.



Hiç yorum yok: